;)

ikUtlah saYer~

Sunday, April 17

sAHAbaTku~

sahabat~
sume orang ade sahabat..walaupun hanya se0rang..sahabat ketika senang amat senang di cari..sesenang namanye..hehe..sahabat ketika susah pula..amat sukar dijejaki..mungkin 1 dalam 1000 k0t..sahabat yang sanggup berk0ngsi suka dan duka bersama..untuk mencari kawan amat senang..bagi sy..KAWAN adalah s0me0ne yg sentiasa ada ketika waktu kita senang..TEMAN mudah dijumpai..kerana dia akan sentiasa menemani kita walau dimana saja kita berada..sahabat..apa maksud sahabat??


..bagi saya..SAHABAT adalah s0meone yg sanggup berk0ngsi segalanya dgn kita..suka,duka,ketawa,menangis~sentiasa bersama..yg sanggup mendengar apa saja yg ingin kita katakan..yg sanggup menegur tiap kesalahan yg telah kita lakukan..yg akan menasihati dan memberi d0rongan kepada kita di saat kita hilang semangat..Allah telah mengurniakan kita akal untuk kita berfikir dan menilai..menilai baik dan buruk..berfikir apa yg betul dan bezakan dgn yg salah..sahabat yg baik akan membawa kita ke Syurga..insyaALLAH~manakala..sahabat yg buruk..akan lebih "menjahanamkan" kita..bersahabatlah dgn orang yg berilmu..agar kita dpt menumpang ilmunya itu..


sem 2 baru shj melabuhkan tirainya..banyak sgt benda yg berlaku sem ni..assignment yg x abeh2..masalah yg xpernah selesai..mencuba untuk bersabar..tp,sedarlah..sabar p0n ada hadnye..bila kita da terlalu byk memendam rasa..hati kita juga yg bakal bermasalah..saya sangat beruntung di kelilingi kawan2 yg sentiasa supp0rt saya..3 orang sahabat yg x pernah putus asa menasihati dan mendorong saya ke arah kebaikan..sentiasa menjadi pendengar setia saya..terima kasih saya ucapkan..jasa k0rang sume..xkan saya lupakan..dalam bersahabat..adakalanya kita akan di uji..dilukai..melukai..perkara biasa..


namun kita x b0leh terlalu cepat melatah..sabar,sabar dan sabar..selagi b0leh..insyaALLAH..ada jalan bagi setiap masalah yg menimpa..tapi..bila kawan mula menjadi lawan..adakah kita masih perlu untuk bersabar..bila dah mulakan aktiviti menikan kawan dari belakang..adakah kita hanya perlu diamkan diri??mungkin bila kita tanya pendapat sahabat2 kita yg lain.mereka akan suruh kita bersabar..adakah mereka akan terus bersabar jika dia juga mengalami hal yg sama??dan mereka akan menjawab..ya..memang amat senang untuk berbicara..tapi untuk merealisasikannya..amat2 susah..tambah2 kita yg mengalaminya..kita yg rasa sakitnya..bkn orang lain..TAPI, kita perlu ingat..ALLAH tetap ada bersama kita..mintalah padaNYA..agar di tunjukkan jalan penyelesaian..sem 2..banyak mengajar saya erti persahabatan..
selamanya kawan~


pada awal sem..di timpa kekecewaan bila terpaksa berpisah kelas gn k.fathyn,norli,uyun,k.dalila n zaff..tapi untuk seketika..kami sedar..hanya berpisah kls..kuliah still same..k0lej still same..group still same..n lam mase yg same..kami dipertemukan gn kwn2 baru..nisa,usna,mirah,wani,aisyah,ina,k.su,rasyid n hasnan..d0rg p0n agak best gak..huhu..walaupun kdg2..ade mase kami bertelingkah sesama sendiri disbbkan hal2 kecil..hehe..
ade mase kita akan terluka dan melukai


pastu..tiba mase untuk menyiapkan assignment..baru ku sedar,.sape yg bt0l2 memberi k0mitmen lam kje2 gr0up..mslh yg aq hadapi..amat2 menyerabutkan 0tak..n aq lepaskan sumenye kt s0me0ne yg sudi mendengar..bila da luahkan ape yg t'simpan lam aty ni..ase lega sangat2..n lam mase y same..berusaha untk siapkan kje2 tu sume..harap maaf klau ade yg terluka gn sikap aq..aq bukan lah se0rang yg baik..ad byk kelemahan..s0ri ye kawan2..huhu..pastu..ade satu kejadian telah berlaku antara kami sume..menyebabkan persahabatan yg telah t'jalin..hancur lam sekelip mata..xtau dimana silapny..semuanya dah berlaku..dan xtau cmne nk pulihkan kembali..bila kawan da makan kawan..bila kwan lebih mementingkan percintaan berbanding persahabatan..
FRIENDSHIP IS MORE PRECIOUS THAN LOVE


harap dia akan bahagia gn ape yg telah dia pilih..amin~
bagi saya..persahabatan amatlah berharga berbanding percintaan..persahabatan akan kekal selamanya krn sekali berkawan selamanya akan kawan..tp percintaan..xsemestinya percintaan t'sebut akan berakhir gn perkahwinan..that's why i d0nt agree love before akad..nt sia2 je rasa yg telah kita lepaskan sedangkan nt gn 0rg lain kita akan bersama..hmm..sahabat~i l0ve my sahabat..s0 much..thanks f0r being my friend..share all the thoughts together..i'm really appreciate it..


p/s : post ni amek mase 3 ari nak siap..huhu..=)

No comments: