;)

ikUtlah saYer~

Friday, April 29

~alhamdulillah~

~alhamdulillah~



that's all i can say..
thanks t0 ALLAH..
f0r giving me His Mercy..
the biggest Mercy as a Muslim...
n have a Faith in Islam..
till N O W...
thanks a l0t...
f0r giving me Y0ur Guidance..


thanks f0r meeting me :
with my BEST parents..
with my cutest siblings..
with my happening FRIENDS..


n i'm impatient t0 facing You..
my Creator..
but bef0re that..
i need t0 get ready..
properly prepared..
with my "AMAL"..
which is n0t en0ugh till n0w..
n h0pefully..


i'll sh0w You with my BEST trial...
because..
when the time comes..
i d0n't have any 2nd chance..
it's the first n the last..
s0..
i'll do my BEST..
insyaALLAH..


a l0t of thanks to You..
~i LOVE YOU so MUCH~

................!






hmm..b0ley x sy nk senyum cm pic2 kt atas tuuu??
sy rasa sy x mampu k0t..
fikiran x tentu skang ni....
sy p'lukan d0rongan n kata2 smgt dari kawan2 sy..
please....tl0ng bg sy..nsht yg mmpu ilangkan kerisauan hati ini...

Thursday, April 28

dUHai mALAm~


hmm..duhai hati..tenanglaaa..ya Allah..tenangkan lah hati hambaMu ini...astaghfirullah..aku xtau ape yg ad lam hati aku skang ni..sedih..tapi ape yg aku sedihkan??diri sendiri p0n xtau apatah lagi nak cite kat org len..hmm..fkiran p0n ayik trbg ke tmpt len...ape sbnrnye yg aku fikirkan??aku xb0leh nk cite kt sape2..i just can keep it by myself...ase cm nk nanges sangat2..ilangkan ase t'beban ni..tapi x b0ley..air mata aku mmg susah nk mngalir..lw sempat p0n..plg x setitik je dy kua..ya Allah.....ya ALLAH...YA ALLAH.......


hati..hati..hati..kalau x dibaja..akan mati..bajalah hati dgn zikrullah,,mengingati ALLAH..jiwa akan tenang,..setenang air sungai..tapi........

minta..minta...minta..mintalah hanya kpd ALLAH..krn Dia Maha Memberi dan Maha Pemurah..jgnlah kita malu untuk meminta dgn-Nya..tapi.....


dengar..dengar..dengar...biasakan lah diri kita dgn m'jadikan Allah sebagai Pendengar setia kita..wlaupun kita punya s0meone yg sanggup mendengar segala apa yg ingin kita bicarakan..tapi..ingatlah...Allah itu Maha Mendengar...ceritakan segalanya kpdnya..sentiasalah mengadu pdNya..krn..Dia yg mencipta segalanya maka Dia jugalah yg mampu menyelesaikan segalanya....tapi......




walau ape p0n yg jadi..sy tetap kena senyum..
lw sy sedih..org lain xkan gembira..
sy xnak ad org sdey dsbbkan sy..tapi..
dy still dpt detect...hmmm..skang ni..
ase cm.......

Saturday, April 23

WISHING YOUR LUCK~


Doa apabila terlupa ketika menjawab soalan:

سُبْحَانَ مَن لاَّ يَنَامُ وَلاَ يَسْهُو. اللَّهُمَّ ذَكِّرْنِي مَا نَسِيتُ

"Maha Suci Tuhan yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lupa. Wahai Tuhanku, ingatkanlah daku apa-apa yang kulupa.”

  • Doa utk kefahaman yg baik & ingatan yg sempurna sewktu menelaah matapelajaran:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا فَهْمَ النَّبِيِّينَ وَحِفْظَ المُرْسَلِينَ وإلْهَامَ المَلاَئِكَةِ المُقَرَّبِينَ فِي عَافِيَةٍ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ...

“Wahai Tuhanku, kurniakanlah kami kefahaman para Nabi & hafazan para Rasul, serta ilham drpd para Malaikat yg hampir dengan-Mu, kurniakanlah kami kesihatan wahai Tuhan yg Maha Pengasih.”

  • Doa memohon kejayaan cemerlang:

اللَّهُمَّ إني أسْألُكَ الفَوْزَ عِنْدَ القَضَاءِ وَمَنَازِلَ الشُهَدآءِ وَعَيْشَ السُّعَدآءِ وَالنَّصْرُ عَلَى الأعْدآءِ

“Ya Allah, kami memohon daripada-Mu kejayaan dalam setiap ketentuan, tempat... para syuhada’, dan kehidupan mereka yang bahagia serta kemenangan ke atas musuh.”

  • Doa sebelum masuk ke dalam kelas atau dewan peperiksaan:

وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدا

“Ya Allah, persiapkanlah kami akan urusan kami dengan petunjuk-Mu.

hmmm..selamat menduduki FINAL EXAM buat sahabat2 tersayang..may ALLAH bless ALL OF US..exam2 gak..kesihatan kena jage tau,.hi3..makan + tidur cukup..jgn nk stay up lme2 smp x tid0 
malam..kang nt blur lam dewan..kite gak yg susah..

erm..maafkan diri ini andai ade melakukan salah n silap..s0ri f0r everything ya!
sem0ga kite sume berjaya melepasi ujian dunia ni n lam mase yg same ujian di Akhirat nt..amin..usaha + tawakkal..insyaALLAH..ALLAH tahu ape yg terBAIK untuk kita..;)


AN EVEREST OF LUCK F0R EVERYONE..

Wednesday, April 20

TUHAN BERIKAN AKU CINTA

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu


Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidupt
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta


Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

wahh~~jiwang jap..hehe..xd laa..hmm..ase cm best je lagu nie..gara2 tgk KCB la ni..hehe..hmm..CINTA??ape definisi cinta ek??saya p0n xtau~haha..

CINTAkan bunga..bunga akan LAYU~
CINTAkan kumbang..kumbang akan LARI~
CINTAkan manusia..manusia akan MATI~
CINTAkan ALLAH..KEKAL abadi!~


dah xtau nk ckp ape..xd niat p0n nk cite sal cinta ni..masih xlayak untuk diri ini bercerita tntg sume ni..asalnye nk share lagu tuu je..huhu..alang2 nk lepaskan geram sekali..ade "0rang" tuu nk gulaikan hamster2 kesayangan sy..dy suke sgt wt sy geram..n lw sy geram..sy lepas kt 0rg len..bkn kt dy..sbbnye dy xd dpn mate..hehe..lw ad dpn mate p0n..xmampu nk wt pape gak asenye..mampu b'sabar je..n geram gn cik hazlina..nape??tanye laa dy sndiri ek..huhu..



study week..tapi x study..ape nak jadi laa gn alfaizie anual ni..bknnye xpenah ase tak0t ke..gerun ke..tapi still relaks..ya ALLAH..nape laa aq ni malas sgt..k0nonnye nk sc0re "A" sbjek law..bace buku malas..sab0r je laa..cane ek nk kasi rajin sket..xtau nape..mmg laa mnt sbjek ni...tapi..hmmm??pelik tapi benar..kan3??haha..xd kje t0l..asl bukak buku..mata cm b'pinar2 je..bukak fesbuk..xd p0n nk ase cm tuu..isy2..syaitan punye kje laa ni..seel0k2nye..amek wudhu' lu b4 nk study..br segar sket..

dah2..tyme t0 sleep..sblm tid0 tuu..maafkan segala kesalahan 0rg t'hadap kite..barulah tid0 kite akan tenang as well as hati kita..s0..pagi es0k..sy da xkan geram dgn "mereka",,sambil2 tuu nk layan fb jap..ad 0rg ajak chatting ni..hehe..sape laa tuu..jeng3..haha..ase cm x bt0l je ari ni..haha..

assalamualaikum~


Monday, April 18

mAAFkan kU~

salam...
kat sini..saya nk minta maaf klau2 saya ade lukakan aty sape2..kadang2 kite x sedar kite da wt s0meone t'luka..s0ri 4 everything..sori sangat2..saya x suke bile saya mule rasa bersalah kt org..ase x tenang..nk study p0n xley..s0ri ek..


buat sahabat2 ku..fathyn husna,nor hazlina,ct fatimah,miera wan,uyun aini,norli rkb,k.dalila,nisa mohamed,nor hasiah,fareeda,syahirah,fasihah n dyla zul..s0ri ek lau saya ad wt salah gn k0rg..manusia xd yg sempurna..namun x bererti k0rang xleh tegur kesilapan diri ini..s0ri ek..

buat sahabat2 muslimin..afif,hafiz,khaidir,amin,hafizullah,faiz,fahmi,zailani,munir n najib..s0ri gak lau ade s0mtim yg aq wt..m'buatkan k0rg m'alami mslh..huhu..untuk sahabat2 BLC5..sem 2 da tamat..lau pnjg um0r...jumpe ag sem depan..nisa khairuddin,usna,k.umi,lina,aisyah,wani,hasnan n rasyid..k0rg sume mmg best..untung dpt knl gn k0rg sume..disbbkan k0rg sume..hidup saya m'jadi lebih b'makna..

buat k.fathyn,norli,uyun,k.dalila..
xtau ape jenis sistem USIM gune smpai dy perlu beza2kan fes intake gn sec0nd intake..xfaham t0l..amat2 sdey kena b'pisah gn k0rg sem dpn..da xley nk lepak lam bilik k.fathyn ramai2..akak..sdeynye x sekali gn akak...akakkk..sdeynyeee..=(
buat k.fathyn..
akak..sdeynye bile akak c0l sy ckp kite da pisah sem depan..sdey sgt..nt cne sy nk ngadu gn akak lw sy de mslh?..cne sy gn nana nk g0sip2 gn akak?..akak baik sgt gn sy..n gn 0rg len p0n same..best sgt dpt knl gn akak..tapi...akak..sdeynyeeeee =(
buat nana..

hehe..s0ri la ye asyik cari gad0h gn awak..saje je sbnrnye..best tgk awk marah2..tp bkn marah bt0l2..lw marah bt0l2..mmg agak ngeri..haha..xdinafikan,,awak mmggg x lembut kt mata sy..hahaha..anyway..thanks 4 being my friends f0r this 2 sem..best sgt knl awk..hrpnye sem dpn leh sebilik ag..=)


buat mira gn uyun..

ha..k0rg berdua ni..kembar siam ke kembar cicak man hah??haha..anyway..sudah2 le gaduh2..kesian uyun asyik kena pukul gn k0 mira..n kesian gak tgk mira kna cubit gn uyun..haha..due2 kesian n due2 degil..hehe..k0rg mmg xley dpisahkan..hrpnye k0rg akan stay cm tu smp bile2 ye..;)
buat k.fatimah c0mel..
sem ni baru mule bt0l2 rapat gn akak..xsangka akak anggap sy gn nana jnis skema..haha..akak laa 0rg fes yg ckp cm tu kt sy..ase cm lawak gile..haha..sab0r je laaa..akak suke lepak bilik sy sem 2 ni..kacau sy gn nana tid0..ganti si dyla zul..hehe..n suke sgt bace n0vel..lam shari leh je dy abeskan sebuah n0vel tuu..n rajin sgt study,,..fiqh tuu da cair sgt daa..ye x kak?hehe..=]
buat dyla zul..
rindu sgt2 kt k0..s0ri la ye lame x c0ntact k0..bkn s0mbong..tp kje byk sgt2..smp tid0 p0n xcukup..huhu..anyway..aq rindu sgt tyme k0 dtg kacau aq gn nana tid0..hari2..ad je lawak yg k0 buat..hari2..ad je muke k0 gh gayut gn family k0 dpn tingkap bilik kit0rg..haha..xd da 0rg len yg wt cm 2 kcuali k0..ari tu ckp nk dtg sini..bile??dtg laa..rinduuu sgt3 gn k0..
n buat sahabt2 yg len..
saya amat2 b'syukur ditemukan gn k0rang sume..k0rg sume mmg "terbaik"..harapnye persahabatan kite sume akan kekal selamanya...amin~
dari saya~alfaizie anual n twins..haha

Sunday, April 17

sAHAbaTku~

sahabat~
sume orang ade sahabat..walaupun hanya se0rang..sahabat ketika senang amat senang di cari..sesenang namanye..hehe..sahabat ketika susah pula..amat sukar dijejaki..mungkin 1 dalam 1000 k0t..sahabat yang sanggup berk0ngsi suka dan duka bersama..untuk mencari kawan amat senang..bagi sy..KAWAN adalah s0me0ne yg sentiasa ada ketika waktu kita senang..TEMAN mudah dijumpai..kerana dia akan sentiasa menemani kita walau dimana saja kita berada..sahabat..apa maksud sahabat??


..bagi saya..SAHABAT adalah s0meone yg sanggup berk0ngsi segalanya dgn kita..suka,duka,ketawa,menangis~sentiasa bersama..yg sanggup mendengar apa saja yg ingin kita katakan..yg sanggup menegur tiap kesalahan yg telah kita lakukan..yg akan menasihati dan memberi d0rongan kepada kita di saat kita hilang semangat..Allah telah mengurniakan kita akal untuk kita berfikir dan menilai..menilai baik dan buruk..berfikir apa yg betul dan bezakan dgn yg salah..sahabat yg baik akan membawa kita ke Syurga..insyaALLAH~manakala..sahabat yg buruk..akan lebih "menjahanamkan" kita..bersahabatlah dgn orang yg berilmu..agar kita dpt menumpang ilmunya itu..


sem 2 baru shj melabuhkan tirainya..banyak sgt benda yg berlaku sem ni..assignment yg x abeh2..masalah yg xpernah selesai..mencuba untuk bersabar..tp,sedarlah..sabar p0n ada hadnye..bila kita da terlalu byk memendam rasa..hati kita juga yg bakal bermasalah..saya sangat beruntung di kelilingi kawan2 yg sentiasa supp0rt saya..3 orang sahabat yg x pernah putus asa menasihati dan mendorong saya ke arah kebaikan..sentiasa menjadi pendengar setia saya..terima kasih saya ucapkan..jasa k0rang sume..xkan saya lupakan..dalam bersahabat..adakalanya kita akan di uji..dilukai..melukai..perkara biasa..


namun kita x b0leh terlalu cepat melatah..sabar,sabar dan sabar..selagi b0leh..insyaALLAH..ada jalan bagi setiap masalah yg menimpa..tapi..bila kawan mula menjadi lawan..adakah kita masih perlu untuk bersabar..bila dah mulakan aktiviti menikan kawan dari belakang..adakah kita hanya perlu diamkan diri??mungkin bila kita tanya pendapat sahabat2 kita yg lain.mereka akan suruh kita bersabar..adakah mereka akan terus bersabar jika dia juga mengalami hal yg sama??dan mereka akan menjawab..ya..memang amat senang untuk berbicara..tapi untuk merealisasikannya..amat2 susah..tambah2 kita yg mengalaminya..kita yg rasa sakitnya..bkn orang lain..TAPI, kita perlu ingat..ALLAH tetap ada bersama kita..mintalah padaNYA..agar di tunjukkan jalan penyelesaian..sem 2..banyak mengajar saya erti persahabatan..
selamanya kawan~


pada awal sem..di timpa kekecewaan bila terpaksa berpisah kelas gn k.fathyn,norli,uyun,k.dalila n zaff..tapi untuk seketika..kami sedar..hanya berpisah kls..kuliah still same..k0lej still same..group still same..n lam mase yg same..kami dipertemukan gn kwn2 baru..nisa,usna,mirah,wani,aisyah,ina,k.su,rasyid n hasnan..d0rg p0n agak best gak..huhu..walaupun kdg2..ade mase kami bertelingkah sesama sendiri disbbkan hal2 kecil..hehe..
ade mase kita akan terluka dan melukai


pastu..tiba mase untuk menyiapkan assignment..baru ku sedar,.sape yg bt0l2 memberi k0mitmen lam kje2 gr0up..mslh yg aq hadapi..amat2 menyerabutkan 0tak..n aq lepaskan sumenye kt s0me0ne yg sudi mendengar..bila da luahkan ape yg t'simpan lam aty ni..ase lega sangat2..n lam mase y same..berusaha untk siapkan kje2 tu sume..harap maaf klau ade yg terluka gn sikap aq..aq bukan lah se0rang yg baik..ad byk kelemahan..s0ri ye kawan2..huhu..pastu..ade satu kejadian telah berlaku antara kami sume..menyebabkan persahabatan yg telah t'jalin..hancur lam sekelip mata..xtau dimana silapny..semuanya dah berlaku..dan xtau cmne nk pulihkan kembali..bila kawan da makan kawan..bila kwan lebih mementingkan percintaan berbanding persahabatan..
FRIENDSHIP IS MORE PRECIOUS THAN LOVE


harap dia akan bahagia gn ape yg telah dia pilih..amin~
bagi saya..persahabatan amatlah berharga berbanding percintaan..persahabatan akan kekal selamanya krn sekali berkawan selamanya akan kawan..tp percintaan..xsemestinya percintaan t'sebut akan berakhir gn perkahwinan..that's why i d0nt agree love before akad..nt sia2 je rasa yg telah kita lepaskan sedangkan nt gn 0rg lain kita akan bersama..hmm..sahabat~i l0ve my sahabat..s0 much..thanks f0r being my friend..share all the thoughts together..i'm really appreciate it..


p/s : post ni amek mase 3 ari nak siap..huhu..=)

Saturday, April 16

sONgs~

~istikharah cinta~
bersaksi cinta di atas cinta..
dalam alunan tasbih ku ini.
.menerka hati yang tersembunyi..
berteman dimalam sunyi penuh doa.
.sebut namaMU terukir merdu..
tertulis dalam sajadah cinta..
tetapkan pilihan sebagai teman..
kekal abadi hingga akhir zaman..
istikharah cinta memanggilku..
memohon petunjukmu..
satu nama teman setia.
.naluriku berkata.
.dipenantian luahan rasa.
.teguh satu pilihan..
pemenuh separuh nafasku..
dalam mahabbah rindu..
diistikharah cinta..
~sigma~
mintalah dengan ALLAH~berd0alah agar ape yg kita impikan akan tercapai..krn hanya ALLAH yg Maha Mendengar dan Maha Pemurah..Dia xpernah menghampakan harapan hamba2Nya..kita sentiasa rasa ape yg kita d0akan x pernah termakbul..tapi tahukah kita..ALLAH Maha Tahu ape yg terbaik untuk kita..sy ad mendapat msg yg mengatakan "kita seringkali tertanya2 mengapa aku xdapat ape yg aku idamkan??..Quran menjawab..boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untuk kamu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia buruk bagi kamu..kamu tidak mengetahui sedangkan ALLAH Maha Mengetahui segalanya..so..berd0alah dan teruskan berd0a..

~pRAY~
i just cant sleep tonight..
knowing that things aint right..
its in the papers, its on the tv, its everywhere that i go..
children and crying..
soldiers are dying..
some people don't have a home..
but i know there's sunshine behind that rain..
i know there's good times behind that pain.hey,.
can you tell me how i can make a change?..
i close my eyes and i can see a brighter day..
i close my eyes and pray..
i close my eyes and i can see a better day..
i close my eyes and i pray..
i lose my appetite, knowing kids starve tonight..
am i a sinner,.cause my dinner still on my plate..
oo0,.i got a vision,.to make a difference..
and its starting today..
cause i know there's sunshine behind that rain..
i know there's good times behind that pain..
can you tell me how i can make a change..?.,
i close my eyes and pray for the broken-hearted..
i pray for the life not started..
i pray for all the ones not breathing..
i pray for all the souls in need..
i pray,.can you give them one day?.
~justin bieber~





Tuesday, April 12

keTENANGan bUAT hATi iNi~


Boleh jadi sesuatu yang kamu benci itu amat baik untuk kamu.....
dan boleh jadi sesuatu yang kamu sukai pula amat buruk untuk kamu......
ALLAH lebih mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahuinya"
*.:
。✿*゚゚・✿..:*

Hapuslah air matamu dengan bersangka baik kepadaNYA........
Buanglah segala penderitaan dan kesedihanmu dengan mengingati segala nikmat ALLAH kepadamu 

"ALLAH tidak memberi apa yg kita harapkan,
Tapi DIA memberi apa yg kita perlukan.......
Kadang-kala kita sedih, kecewa, dan terluka.....
Tapi jauh di atas segalanya.......DIA sedang mengatur yg terbaik dalam kehidupan kita"....*.:。✿*゚゚・✿..:*

*Berjalanlah dengan penuh harapan walau hidup ini tak selalu bahagia
*Sedekahkanlah sebuah senyuman walau hati tidak lagi mampu bertahan..
*Belajarlah untuk memaafkan walau hati terluka..
*Berhentilah memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran..
*Hiduplah dalam iman walau hari dipenuhi dugaan..~

Kenapa Benci-membenci

Imam Asy-Syafi'e pernah berkata,"Ketika aku menjadi pemaaf dan tak mempunyai rasa dengki, hatiku lega, jiwaku bebas dari bara permusuhan. Ketika musuhku lewat di hadapanku, aku sentiasa menghormatinya. Semua itu ku lakukan agar aku dapat menjaga diriku dari kejahatan. Aku tampakkan keramahanku, kesopananku, dan rasa persahabatanku kepada orang-orang yang ku benci, sebagaimana ku tampakkan hal itu kepada orang-orang yang ku cintai. Manusia adalah penyakit, dan penyakit itu akan muncul bila kita mendekati mereka. Padahal menjauhi manusia bererti memutuskan persahabatan."
Walaupun kita berakhlak baik dengan mereka,tak semestinya hati kita tak terluka kerana Rasulullah sendiri yang berakhlak mulia luar biasa pun pernah dilukai...
Adakalanya kita dibenci tak tentu pasal,takde sebab wal musabab.Mesti kita rasa sedih,kan..Waktu itulah kita kena ingat ,orang yang membenci kita tu tak sampai pun 1% daripada penduduk planet bumi ni....ramai lagi orang yang sayangkan kita.Biarpun kita buat baik pada orang,tetapi kalau orang dah benci kita,dah memang muka kita ni dia dah 'mark' yang dia benci,memang dia benci la kat kita ni walaupun kita buat baik tahap maksima pun kat dia.....

Jika kita dibenci,ingatlah yang tak semua manusia sukakan kita.Imam Syafi'e pun pernah bagitau yang setiap insan ada peminat dan pembencinya..tapi kita kena sentiasa berakhlak baik walaupun kepada orang-orang yang bencikan kita sebab itu yang Rasulullah ajar kat kita...berakhlak yg baik tu pun salah satu cara dakwah bil hikmah.

Belajar Untuk Memaafkan

Lagipun,kalau kita buat baik kat orang,kita dapat melatih diri kita menjadi orang pemaaf.Orang cemerlang & selalu 'open minded' suka memaafkan kemudian melupakan, seolah-olah takde apa-apa yang berlaku. Diorang suka memaafkan kesalahan orang yang bersalah padanya, walau sebesar manapun jua kesalahan yang dilakukan. Kenapa? Sebab kalau tidak memaafkan, dendam akan berkumpul di dalam hati,tu yang tak best tu..Selesa ke kalau kita selalu ada rasa dendam kat orang?Mesti tak selesa kan?Muka kita yang selalu senyum pun jadi monyok je tak tentu pasal.Memaafkan lebih baik dari berdendam. Kita senang jadi bersemangat dalam apa jua perkara.

Biar saja orang yang benci kat kita terus membenci,yang penting kita selalu'happy'...Kita kena selalu menggembirakan orang lain,tak kira kita dalam nikmat atau musibah kerana sesiapa yang membahagiakan orang lain,nanti Allah akan jadikan kita dalam kalangan orang-orang yang bahagia..:)

"successul people talk about ideas. Ordinary people talk about other people"


kesedihan membuatkan kita berfikir kembali tentang dosa-dosa yg telah kita lakukan..bermuhasabah kembali..sabarlah dengan segala ujian yang telah menimpa diri kita..sentiasalah tersenyum walau hatimu amat terluka..at least biarlah orang x tau tentang ape sebenarnye yg ada lam hati kita saat itu..melihat 0rang di sekeliling ketawa dan tersenyum bahagia sudah memadai bagi kita walaupun kita x sama keadaannya dgn mereka~