Posts

Showing posts from April, 2011

~alhamdulillah~

Image
~alhamdulillah~


that's all i can say.. thanks t0 ALLAH.. f0r giving me His Mercy.. the biggest Mercy as a Muslim... n have a Faith in Islam.. till N O W... thanks a l0t... f0r giving me Y0ur Guidance..

thanks f0r meeting me : with my BESTparents.. with my cutestsiblings.. with my happeningFRIENDS..

n i'm impatient t0 facing You.. my Creator.. but bef0re that.. i need t0 get ready.. properly prepared.. with my "AMAL".. which is n0t en0ugh till n0w.. n h0pefully..

i'll sh0w You with my BEST trial... because.. when the time comes.. i d0n't have any 2nd chance.. it's the first n the last.. s0.. i'll do my BEST.. insyaALLAH..

a l0t of thanks to You.. ~i LOVE YOU so MUCH~

................!

Image
hmm..b0ley x sy nk senyum cm pic2 kt atas tuuu?? sy rasa sy x mampu k0t.. fikiran x tentu skang ni.... sy p'lukan d0rongan n kata2 smgt dari kawan2 sy.. please....tl0ng bg sy..nsht yg mmpu ilangkan kerisauan hati ini...

dUHai mALAm~

Image
hmm..duhai hati..tenanglaaa..ya Allah..tenangkan lah hati hambaMu ini...astaghfirullah..aku xtau ape yg ad lam hati aku skang ni..sedih..tapi ape yg aku sedihkan??diri sendiri p0n xtau apatah lagi nak cite kat org len..hmm..fkiran p0n ayik trbg ke tmpt len...ape sbnrnye yg aku fikirkan??aku xb0leh nk cite kt sape2..i just can keep it by myself...ase cm nk nanges sangat2..ilangkan ase t'beban ni..tapi x b0ley..air mata aku mmg susah nk mngalir..lw sempat p0n..plg x setitik je dy kua..ya Allah.....ya ALLAH...YA ALLAH.......

hati..hati..hati..kalau x dibaja..akan mati..bajalah hati dgn zikrullah,,mengingati ALLAH..jiwa akan tenang,..setenang air sungai..tapi........
minta..minta...minta..mintalah hanya kpd ALLAH..krn Dia Maha Memberi dan Maha Pemurah..jgnlah kita malu untuk meminta dgn-Nya..tapi.....


dengar..dengar..dengar...biasakan lah diri kita dgn m'jadikan Allah sebagai Pendengar setia kita..wlaupun kita punya s0meone yg sanggup mendengar segala apa yg ingin kita bicarakan..tap…

WISHING YOUR LUCK~

Image
Doa apabila terlupa ketika menjawab soalan:
سُبْحَانَ مَن لاَّ يَنَامُ وَلاَ يَسْهُو. اللَّهُمَّ ذَكِّرْنِي مَا نَسِيتُ
"Maha Suci Tuhan yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lupa. Wahai Tuhanku, ingatkanlah daku apa-apa yang kulupa.”
Doa utk kefahaman yg baik & ingatan yg sempurna sewktu menelaah matapelajaran:
اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا فَهْمَ النَّبِيِّينَ وَحِفْظَ المُرْسَلِينَ وإلْهَامَ المَلاَئِكَةِ المُقَرَّبِينَ فِي عَافِيَةٍ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ...
“Wahai Tuhanku, kurniakanlah kami kefahaman para Nabi & hafazan para Rasul, serta ilham drpd para Malaikat yg hampir dengan-Mu, kurniakanlah kami kesihatan wahai Tuhan yg Maha Pengasih.”
Doa memohon kejayaan cemerlang:
اللَّهُمَّ إني أسْألُكَ الفَوْزَ عِنْدَ القَضَاءِ وَمَنَازِلَ الشُهَدآءِ وَعَيْشَ السُّعَدآءِ وَالنَّصْرُ عَلَى الأعْدآءِ
“Ya Allah, kami memohon daripada-Mu kejayaan dalam setiap ketentuan, tempat... para syuhada’, dan kehidupan mereka yang bahagia serta kemenangan ke atas musuh.”
Doa sebelum masuk ke dalam …

TUHAN BERIKAN AKU CINTA

Image
Walau aku senyum bukan berarti Aku selalu bahagia dalam hari Ada yang tak ada di hati ini Di jiwa ini hampa
Ku bertemu sang adam di simpang hidupku Mungkin akan ada cerita cinta Namun ada saja cobaan hidup Seakan aku hina
Tuhan berikanlah aku cinta Untuk temaniku dalam sepi Tangkap aku dalam terang-Mu Biarkanlah aku punya cinta
Tuhan berikanlah aku cinta Aku juga berhak bahagia Berikan restu dan halal-Mu

Tuhan beri aku cinta
Ku bertemu sang adam di simpang hidupku Mungkin akan ada cerita cinta Namun ada saja cobaan hidupt Seakan aku hina
Tuhan berikanlah aku cinta Untuk temaniku dalam sepi Tangkap aku dalam terang-Mu Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta Aku juga berhak bahagia Berikan restu dan halal-Mu Tuhan beri aku cinta
wahh~~jiwang jap..hehe..xd laa..hmm..ase cm best je lagu nie..gara2 tgk KCB la ni..hehe..hmm..CINTA??ape definisi cinta ek??saya p0n xtau~haha..
CINTAkan bunga..bunga akan LAYU~ CINTAkan kumbang..kumbang akan LARI~ CINTAkan manusia..manusia akan MATI~ CINTAkan ALLAH..KEKAL abadi!…

mAAFkan kU~

Image
salam... kat sini..saya nk minta maaf klau2 saya ade lukakan aty sape2..kadang2 kite x sedar kite da wt s0meone t'luka..s0ri 4 everything..sori sangat2..saya x suke bile saya mule rasa bersalah kt org..ase x tenang..nk study p0n xley..s0ri ek..

buat sahabat2 ku..fathyn husna,nor hazlina,ct fatimah,miera wan,uyun aini,norli rkb,k.dalila,nisa mohamed,nor hasiah,fareeda,syahirah,fasihah n dyla zul..s0ri ek lau saya ad wt salah gn k0rg..manusia xd yg sempurna..namun x bererti k0rang xleh tegur kesilapan diri ini..s0ri ek..
buat sahabat2 muslimin..afif,hafiz,khaidir,amin,hafizullah,faiz,fahmi,zailani,munir n najib..s0ri gak lau ade s0mtim yg aq wt..m'buatkan k0rg m'alami mslh..huhu..untuk sahabat2 BLC5..sem 2 da tamat..lau pnjg um0r...jumpe ag sem depan..nisa khairuddin,usna,k.umi,lina,aisyah,wani,hasnan n rasyid..k0rg sume mmg best..untung dpt knl gn k0rg sume..disbbkan k0rg sume..hidup saya m'jadi lebih b'makna..
buat k.fathyn,norli,uyun,k.dalila.. xtau ape jenis sistem US…

sAHAbaTku~

Image
sahabat~ sume orang ade sahabat..walaupun hanya se0rang..sahabat ketika senang amat senang di cari..sesenang namanye..hehe..sahabat ketika susah pula..amat sukar dijejaki..mungkin 1 dalam 1000 k0t..sahabat yang sanggup berk0ngsi suka dan duka bersama..untuk mencari kawan amat senang..bagi sy..KAWAN adalah s0me0ne yg sentiasa ada ketika waktu kita senang..TEMAN mudah dijumpai..kerana dia akan sentiasa menemani kita walau dimana saja kita berada..sahabat..apa maksud sahabat??


..bagi saya..SAHABAT adalah s0meone yg sanggup berk0ngsi segalanya dgn kita..suka,duka,ketawa,menangis~sentiasa bersama..yg sanggup mendengar apa saja yg ingin kita katakan..yg sanggup menegur tiap kesalahan yg telah kita lakukan..yg akan menasihati dan memberi d0rongan kepada kita di saat kita hilang semangat..Allah telah mengurniakan kita akal untuk kita berfikir dan menilai..menilai baik dan buruk..berfikir apa yg betul dan bezakan dgn yg salah..sahabat yg baik akan membawa kita ke Syurga..insyaALLAH~manakala..sah…

sONgs~

Image
~istikharah cinta~ bersaksi cinta di atas cinta.. dalam alunan tasbih ku ini. .menerka hati yang tersembunyi.. berteman dimalam sunyi penuh doa. .sebut namaMU terukir merdu.. tertulis dalam sajadah cinta.. tetapkan pilihan sebagai teman.. kekal abadi hingga akhir zaman.. istikharah cinta memanggilku.. memohon petunjukmu.. satu nama teman setia. .naluriku berkata. .dipenantian luahan rasa. .teguh satu pilihan.. pemenuh separuh nafasku.. dalam mahabbah rindu.. diistikharah cinta.. ~sigma~ mintalah dengan ALLAH~berd0alah agar ape yg kita impikan akan tercapai..krn hanya ALLAH yg Maha Mendengar dan Maha Pemurah..Dia xpernah menghampakan harapan hamba2Nya..kita sentiasa rasa ape yg kita d0akan x pernah termakbul..tapi tahukah kita..ALLAH Maha Tahu ape yg terbaik untuk kita..sy ad mendapat msg yg mengatakan "kita seringkali tertanya2 mengapa aku xdapat ape yg aku idamkan??..Quran menjawab..boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untuk kamu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia buruk …

keTENANGan bUAT hATi iNi~

Image
Boleh jadi sesuatu yang kamu benci itu amat baik untuk kamu.....
dan boleh jadi sesuatu yang kamu sukai pula amat buruk untuk kamu......
ALLAH lebih mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahuinya"*.:。✿*゚゚・✿.。.:*
Hapuslah air matamu dengan bersangka baik kepadaNYA........ Buanglah segala penderitaan dan kesedihanmu dengan mengingati segala nikmat ALLAH kepadamu 
"ALLAH tidak memberi apa yg kita harapkan, Tapi DIA memberi apa yg kita perlukan....... Kadang-kala kita sedih, kecewa, dan terluka..... Tapi jauh di atas segalanya.......DIA sedang mengatur yg terbaik dalam kehidupan kita"....*.:。✿*゚゚・✿.。.:*

*Berjalanlah dengan penuh harapan walau hidup ini tak selalu bahagia
*Sedekahkanlah sebuah senyuman walau hati tidak lagi mampu bertahan..
*Belajarlah untuk memaafkan walau hati terluka..
*Berhentilah memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran..
*Hiduplah dalam iman walau hari dipenuhi dugaan..~
Kenapa Benci-membenci
Imam Asy-Syafi'e pernah berkata,

my LIFE..my HEART..

Image
salam..da agak lame x meng"update" blog..gara2 terlalu busy..esegmen xpenah abeh..maken nak final maken byk lak ase..ha..sebut sal FINAL EXAM..da ar0und da' c0rner..25/04 ni da..waa..cuakkk sgt2.. skang ni..sgt2 sibuk gn esegmen..mgu ni..siapk' 2 esegmen lam mase yg singkat..gara2 wt last minute..kit0rg kna wt magazines utk sbjek ICT..n then b.arab..xtid0 mlm wt bnd tu..alhamdulillah sume selesai..n mgu ni..ade esegmen len menanti..pr0ject paper sal nasyid xsiap2 agt ni..nk kena smbg wt chapter 4 & 5 lak....presentati0n LAW..waa..tak0t + xc0nfident = maluu~huhu tp sblm tuu ad presentati0n b.arab lu..tajuk puasa..n jumaat nanti..kit0rg ad p'tandingan..kls kit0rg kne wt lak0nan..skang ni..amat2 sbuk gn latihan tuu..n dsbbkan tu jugak laa..ke"tension"an melanda..msg2 ade j yg xpuas aty..sab0r je laa..n sepatutnye jumaat tu jugak ade present sal bisness plan..mlgnye Mdam ad hal n tunda laz week nt..naseb bek ke nseb x bek ah??hihi
MASALAH??hmm..id0p lau xd…